چرا سایت خدماتی ؟
امروزه پیادهسازی انواع کسبوکار خدماتی بدون استفاده از امکانات دنیای دیجیتال منجر به موفقیت نمیگردد.
طراحی وب سایت سایت خدماتی موجب آشنایی بیشتر مخاطبان با خدمات یک مجموعه میگردد و موجب رونق کسبوکار آن خواهد شد.
مفهوم ارزش افزوده اقتصادی تا حد زیادی شبیه سود است، یعنی اختلاف قیمت محصول با حاصلجمع هزینهها.
میدانیم که دولتها هم مالیات بر سود شرکتها را دریافت میکنند. پس چرا سیاستگذاران بسیاری از کشورها به سراغ مالیات بر ارزش افزوده میروند؟ چه تفاوتی میان اینها وجود دارد؟
پاسخ این سوال میتواند
طراحی وب سایت بسیار طولانی باشد.
اما مهمترین نکته در این است که سود شرکتها بر اساس صورتهای مالیشان استخراج میشود و نحوهی تنظیم حسابها و احتمالاً حسابسازیها، میتواند به سادگی شرکتها را زیانده نشان دهد.
اما مالیات بر ارزش افزوده مستقیماً روی فاکتور فروش هر محصول دریافت میشود و شرکتها کمی سختتر میتوانند از زیر آن شانه خالی کنند.
البته به خاطر داشته باشید که مثلاً اگر دولت، از عرضهکنندهی آرد، مالیات بر فاکتور فروش بگیرد و از شیرینیفروش هم دوباره درصدی از فروش را بگیرد، مالیات آرد دو بار حساب شده است.
به همین علت، دولتها ارزشافزودههای پرداختشده و دریافتشده را محاسبه میکنند و اختلاف آنها را از شرکتها میگیرند.
به طور کلی، در این شیوه، هم اطلاعات بسیار بیشتر و دقیقتری در اختیار دولت قرار میگیرد و هم، امکان سیاستگذاری دقیقتر در سگمنتهای مختلف صنعت وجود خواهد داشت. مثلاً با معاف کردن بعضی سگمنتها از VAT تا اعلام نرخهای متغیر مالیاتی و یا استفاده از ابزارهای دیگر.
در این میان، مدیری که نگاه استراتژیک دارد و به توسعه مدل کسب و کار فکر میکند، تصمیم میگیرد محصول پنجم را به کلی متوقف کرده و روی توسعهی بازار چهار محصول دیگر (عرضهی آن محصولات در بازارهای جدید) متمرکز شود.
تمرکز دیجیتال مارکتینگ چیزی نیست که مستقیماً در صورتهای مالی منعکس شود و توسعهی بازار هم احتمالاً در کوتاهمدت به سود تبدیل نمیشود.
پس حذف این محصول، بخشی از سود شرکت را حذف کرده؛ اما همزمان ارزش استراتژیک ایجاد میکند.
هر منبع و داشتهای، الزاماً ارزش استراتژیک ندارد و چه بسا، نداشتن و کنارگذاشتن آن، مفیدتر از حفظش باشد.
ارزش افزوده (Added Value)
سئوکار کلاه سفید کسی است که از تکنیکها و
آژانس دیجیتال مارکتینگ روشهای مورد اعتماد موتور جستجو استفاده میکند. با اینکه گوگل نزدیک به ۲۰۰ فاکتور برای رتبهبندیها سایتها دارد، اما در انتشار اخبار و تکنیکهای خود بسیار محتاطانه عمل میکند. کسی در دنیای بیرون نمیتواند ادعا کند که زیر و بم رتبهبندی گوگل را میداند. اصلا اینطور نیست و به همین خاطر چیزی به اسم سئو تضمینی وجود ندارد.
در واقع گوگل یک سری اطلاعات کلی برای وبمسترها قرار داده تا سایت خودشان را بهینه کنند. بقیه روشها حاصل تجربه و آزمون و خطا فعالان این حوزه است. در همین گزارشهایی که گوگل منتشر میکند بعضی از تکنیکها در سئو سایت به شدت نفع شدهاند. مثل لینکسازی اسپم و تولید محتوای بیکیفیت و تکراری. گاهی هم مدیران سایت را تشویق به انجام کارهایی میکند. مثلا تولید محتوای تازه (Fresh Content) و باکیفیت. لینکگیری به صورت طبیعی و پرهیز از لینک سازی. بهینهسازی سایت برای موبایل و غیره.